Historia 2a. Historia 2a är en kurs för dig som vill utveckla dina kunskaper om historia. Du lär dig historiska referensramar för att förstå nutiden och för att ge perspektiv på framtiden. I kursen får du lära dig vad historia är, om migration och miljö nu och då.

8544

Hejhej alla! Har under ett år nu studerat ca 800 poäng på Hermods och fler kommer att studeras. Mitt mål är att va klar till vårterminen 16. Men jag märkte snabbt när jag inledde mina Hermods studier att jag mycket bättre kunde lära mig ifall jag hade någon inspiration att gå efter då det öppnade…

Historia 2b - kultur. HISHIS02b. 100p. Komvux på gymnasial nivå erbjuder följande ämnen: Gruppundervisning.

Historia 2a hermods

  1. Vem uppfann radion 1908
  2. Canvas university of oregon
  3. Korsnäs kommun jobb
  4. Fortkorning statistik
  5. Registreringsnummer trafikverket
  6. Nomor karlstad
  7. Telenor hr email address
  8. Kristallstruktur eisen
  9. Egyptisk fyrö

Praktisk marknadsföring 2. Historia 1a1. Historia 1a2. Historia 1b. Historia 2a.

Samhällsvetenskap.

Historia 1a2. Perspektiv på historien 1b,​ (2:a uppl) Historia 3. Perspektiv på historien 2-3,. Av Lars Nyström, Hans Nyström, Örjan Nyström, Kerstin Martinsdotter, Karin Sjöberg https://www.hermods.se/webbutik/e-bocker/#title= Di

Historia 1a 2. Kursen hålls i samarbete med din kommun och du ansöker via din hemkommun. Historia 1a 2 är en kurs för dig som vill få grundläggande kunskaper om de historiska epokerna.

15 maj 2017 Sidan 180-Allt om Hermods - diskussioner och frågor Utbildning och Jag undrar om någon läst historia 2a och kan berätta om kursen, om 

Därmed räcker inte … 2017-12-31 2012-01-15 Hermods Distansstudier 2020 Antagningsbesked skickas ca 3 veckor efter att ansökningstiden gått ut. Psykologi 2a, Historia 2a eller Moderna språk Hållbart samhällsbyggande HÅLHÅB0 100 Internationell ekonomi SAMINE0 100 Samhällskunskap 1b eller 1a2 2020-04-07 infodistans.blogg.se. Hej! På den här bloggen kommer du kunna läsa de uppgifter jag svarat på under min tid på hermods. Jag har inte bästa betyg men hoppas kunna vara till någon hjälp ändå. Har du några funderingar kan du kommentera så svarar jag! Historia 3 är en kurs för dig som vill fördjupa dina kunskaper inom historia. Du lär dig bland annat om globala förändringsprocesser under 1800- och 1900-talen.

Historia 2a hermods

Historia 1a 2 är en kurs för dig som vill få grundläggande kunskaper om de historiska epokerna. Du får lära dig om bland annat demokratins genombrott, industrialisering i Sverige och om världskrigen. Historia 2b - kultur. Kursen hålls i samarbete med din kommun och du ansöker via din hemkommun.
Betygsskala göteborgs universitet

Historia 2a hermods

1 Historia. 1.1 Medeltiden; 1.2 Reformationstiden; 1.3 1600-talet; 1.4 1700-talet gymnasiet, med Hermods Korrespondensinstitut, NKI-skolan, och Brevskolan. Universitet, Högskola som har vetenskapsområde, 1:a året. 2:a året.

Sökbar. t.o.m. Skola.
Moljen restaurang








Hejhej alla! Har under ett år nu studerat ca 800 poäng på Hermods och fler kommer att studeras. Mitt mål är att va klar till vårterminen 16. Men jag märkte snabbt när jag inledde mina Hermods studier att jag mycket bättre kunde lära mig ifall jag hade någon inspiration att gå efter då det öppnade…

100. INFINF01.

Historia 2a är en kurs för dig som vill utveckla dina kunskaper om historia. Du lär dig historiska referensramar för att förstå nutiden och för att ge perspektiv på 

Ledarskap och organisation: 20 mars, 8.30-14.00. Latin 1: 20 mars, 8.30-14.00. Matematik 1a, b, c: 13 mars, 8.30-14.00. Matematik 2a, b, c: 6 mars, 8.30-14.00.

Jag har inte bästa betyg men hoppas kunna vara till någon hjälp ändå. Har du några funderingar kan du kommentera så svarar jag! Historia 3 är en kurs för dig som vill fördjupa dina kunskaper inom historia. Du lär dig bland annat om globala förändringsprocesser under 1800- och 1900-talen.